سالگرد درگذشت اشوزرتشت با همازوری انجمن زرتشتیان یزد و سازمان جوانان زرتشتی یزد برگزار شد.

آیین آفرینگان خوانی درگذشت اشوزرتشت اسپنتمان، پیامبر بزرگ آریایی، با همکاری انجمن زرتشتیان یزد و سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد برگزار شد.
این آیین در ساعت ۱۲:۰۰ پنجم دی ماه ۱۴۰۱ برابر با خیر ایزد و دی ماه ۳۷۶۰ زرتشتی با باشندگی همکیشان و مهمانان گرامی در سالن ورزشی سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد برگزار گردید.
آغازگر برنامه، سرایش کلام سپند گاتها توسط خانم ها دیانا نجمی و نوشین یزدان پناه بود. سپس سرکار خانم فرزانه بمانی، مجری برنامه دکلمه ای در وصف اشوزرتشت خواندند.
در ادامه جناب آقای موبد کورش نیکنام به سخنرانی پرداختند و از زندگانی اشوزرتشت، کلام و اندیشه آن وخشور پاک بیاناتی ایراد فرمودند .
سپس جناب آقای علی حکیمیان ، معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد در خصوص زندگی مسالمت آمیز ادیان از دیرباز تا کنون سخنرانی کردند .
در ادامه موبد فریبرز شهزادی و رستم کاووسیان زاده اوستای آفرینگان آیین درگذشت اشوزرتشت را خواندند.
در پایان، مهنام خسرویانی، مدیر داخلی انجمن زرتشتیان از انتقال مکان پذیرایی از تالار کیخسروی به سالن باشگاه جوانان زرتشتی و ادغام آن با آیین افرینگان خوانی خانواده محترم فلاح زاده، سخنانی فرمودند و در پایان با توزیع لّرک و پذیرایی نهار از باشندگان ، مراسم پایان یافت .

در ادامه گزارش تصویری را مشاهده خواهید کرد

اسکرول به بالا