مراسم بزرگداشت جانباخته رستم آذرباد در آرامگاه زرتشتیان یزد برگزار شد

مراسم بزرگداشت جانباخته راه میهن، رستم آذرباد، در روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ برابر با اشتاد ایزد و بهمن ماه ۳۷۶۰ زرتشتی با حضور آقای احسان عابدی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، آقایان طیب و حکیمیان معاونین محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان یزد و شیخ عباس زارع از اداره کل بنیاد شهید استان یزد، اعضای هیئت مدیره انجمن های زرتشتیان یزد و با حضور جمعی از همکیشان در آرامگاه زرتشتیان یزد در ساعت ۱۳ برگزار شد.
در ابتدا گروه مارش نظامی سپاه الغدیر استان یزد سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را نواختند. در ادامه موبد کامران لریان ضمن خیر مقدم به میهمانان، پیرامون آزادی و آزادگی و جایگاه آن در نهاد آدمی سخن گفتند.
سپس جناب آقای عابدی از جایگاه والای شهدا و اراده آنان گفتند و یاد شهدای راه ایران از تمام ادیان را گرامی داشتند.
سپنتا نیکنام فرنشین انجمن زرتشتیان یزد نیز ضمن صحبت درباره جانباخته رستم آذرباد ، از مسئولان‌ مربوطه تقاضا کردند تا خیابان منتهی به آرامگاه زرتشتیان یزد، به خیابان شهدای زرتشتی تعییر نام داده شود.
در ادامه شیخ عباس زارع نیز با حضور در جمع باشندگان، از جانباخته رستم آذرباد سخنانی ایراد کردند و نیز از خداوند، بلندترین جایگاه برای تمامی شهدای میهن عزیزمان ایران را خواستار شدند.
مراسم با خوانش اوستا توسط موبدان رستم کاووسیان زاده و کامران لریان و اهدای گل بر سر مزار جانباخته رستم آذرباد با همراهی گروه مارش سپاه الغدیر استان یزد به پایان رسید و در خاتمه از باشندگان پذیرایی به عمل آمد.

اسکرول به بالا