آغاز طرح تشخیص و مداخله زودهنگام آلزایمر توسط انجمن زرتشتیان یزد

با گسترش روز افزون جمعیت سالمندان در کشور و افزایش حالات مبتلا به آلزایمر، انجمن زرتشتیان یزد با همکاری منوچهر باستانی و با نظارت انجمن آلزایمر ایران، بران شد تا به اجرای طرح پایش آلزایمر و تشخیص و مداخله زودهنگام این بیماری بپردازد.

با توجه به اینکه هر روز تعداد کسانی که دچار آلزایمر می‌شوند افزایش می‌یابد و با سالمند شدن جمعیت، اهمیت تشخیص زودهنگام و شروع درمان به ویژه برای همکیشان بزرگوار لازمه تأکید دارد. هزینه‌های نگهداری این بیماران و آسیب‌های وارده به خانواده‌ها و جامعه نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

این طرح شناسایی و مداخله زودهنگام آلزایمر را به عنوان یک گام مهم در راستای بهبود کیفیت زندگی سالمندان معرفی می‌کند. اجرای آن می‌تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت و طول عمر سالمندان داشته باشد.

برنامه این طرح با همکاری فعال انجمن آلزایمر ایران در زمینه تحقیقات پزشکی برگزار می‌شود. جهت هماهنگی و اطلاعات بیشتر، علاقمندان می‌توانند با شماره تلفن 09037963369 تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

با همدلی و همکاری همه اقشار جامعه، این طرح به عنوان یک اقدام موفق برای تشخیص زود هنگام آلزایمر و ارتقاء سلامت سالمندان در نظر گرفته شده است.

گفتنیست این طرح مناسب افراد با سنین 60 تا 75 سال و ظرفیت این طرح محدود می باشد.

اسکرول به بالا