اجرای طرح امتیازی رقابت دانش آموزی “یشت تا یشت”

رقابت دانش آموزی “یشت تا یشت” وارد فاز جدیدی می شود.

رقابت “یشت تا یشت” در طی سال دو بار برگزار می شود که در هر دوره دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی، با حضور در آتشکده ورهرام یزد در روزهای یشت خوانی (اورمزد، آبان و ورهرام از تقویم زرتشتی)، با دریافت برگ سوال، آن را تکمیل کرده و در روز “یشت خوانی” بعدی آن را تحویل می دهند و برگ جدیدی دریافت می کنند و پس از پایان سه مرحله، مجوز حضور در پیک نیک دانش آموزی را دریافت می کنند. این رقابت همچنان پابرجاست و در زمان تعیین شده همچون سالیان پیش اجرا می شود.

کارگروه آموزش و پژوهش کمیسیون فرهنگی انجمن زرتشتیان یزد در نظر دارد این رقابت ها را وارد فاز جدیدی کند تا فواصل زمانی بین هر دوره را برای دانش آموزان پربار کند.

فاز جدید رقابت که در حال حاضر ویژه دانش آموزان دبستان است، از 25 مهرماه 1403 برابر با اورمزد و آبان ماه 3762 زرتشتی (همزمان با آیین یشت خوانی) آغاز می شود و در 14 دی ماه 1403 برابر با ورهرام ایزد و دی ماه 3762 زرتشتی پایان می یابد. که در این فاصله، 9 آیین “یشت خوانی” اجرا می شود.

دانش آموزان می باید در هریک از این آیین های “یشت خوانی” حضور پیدا کنند تا کارت امتیاز مربوط به آن مرحله را دریافت کنند. در صورت عدم حضور کارت امتیاز آن مرحله در مراحل بعدی اهدا نمی گردد.

در پایان 9 مرحله، به نفراتی که در تمامی آیین های “یشت خوانی” حاضر شدند و 9 کارت امتیاز دارند، هدیه ویژه ای اهدا می شود. همچنین نفراتی که حداقل 6 کارت امتیاز جمع آوری نموده اند نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است که کارت های امتیاز به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر زیبایی، به آموزش کودکان نیز بپردازد.

برای شرکت در طرح امتیازی رقابت “یشت تا یشت” تنها حضور در طول مراسم مهم است و نیاز به ثبت نام اولیه ندارد.

اطلاع رسانی جهت حضور در مراسم و رقابت از طریق تارنمای انجمن زرتشتیان یزد به آدرس yza.org.ir صورت می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه انجمن زرتشتیان یزد به شماره 03536299000 تماس حاصل فرمایید.

پیمایش به بالا