تالار بانو و کیخسرو بزرگچمی بازگشایی شد

تالار بانو و کیخسرو بزرگچمی در روز سه شنبه ۳ امرداد ۱۴۰۲ برابر با امرداد روز و امرداد امشاسپند پس از بازسازی و به روزرسانی با حضور هیئت مدیره انجمن زرتشتیان یزد و جمعی از همکیشان بازگشایی شد.

مراسم با خوانش اوستا توسط موبدان فریبرز شهزادی و رستم کاووسیان زاده در تالار پذیرایی (زیرزمین) سالن اجتماعات برگزار شد. سپس جهت ادامه مراسم، باشندگان در ورودی تالار خورشید (طبقه اول) گردهم آمدند و با برش روبان توسط سرکار خانم همایون خسروی، نیک اندیش و خیر زرتشتی، سالن بازگشایی شد.

مهنام خسرویانی، مدیر داخلی انجمن زرتشتیان یزد و گرداننده برنامه، به همکیشان حاضر در مراسم خیر مقدم گفت. در ادامه کورش رشیدی فرنشین انجمن زرتشتیان یزد، با ابراز رضایت از بازسازی این مجموعه، از هیئت‌مدیره پیشین قدردانی کرد. همچنین در رابطه با تاخیر پیش آمده و عدم برنامه ریزی مناسب جهت بازگشایی نکاتی را اشاره نمودند که با توجه به موارد پیش آمده در انتقال پروانه فعالیت گردش ۶۴ و عدم تصویت مصوبه در رابطه با افتتاحیه، برنامه هایی نظیر مرحله ی مقدماتی مانتره، انجمن زرتشتیان یزد برآن شد تا برنامه افتتاحیه را در زمان مناسب و شایسته ای انجام دهد. و همچنین در سخنان خود به اتفاقات پیش آمده پیرامون آرامگاه زرتشتیان یزد اشاراتی داشت و از همکیشان خواست تا بدون آگاهی و از روی احساس، کاری انجام نداده و جامعه را درگیر مسائل حاشیه ای نکنند.

سپس موبد پولادی در تایید بیانات آقای رشیدی، به نامه ها و استشهادیه هایی اشاره کرد که توسط افراد مختلف به انجمن موبدان تهران ارسال شده و گویای عدم واقعیت هایی بوده که اتفاق افتاده است. ایشان نیز از این روند حاکم بر جامعه و اینچنین رفتار ها ابراز ناخرسندی نمودند.

سپس ویدیویی از بازسازی سالن بزرگچمی از ابتدا تا انتها جهت حاضرین پخش شد تا همکیشان از روند بازسازی مطلع گردند.

در ادامه سپنتا نیکنام، فرنشین پیشین انجمن زرتشتیان یزد، به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدا ضمن تشکر و قدردانی از هیئت مدیره پیشین، از سازمان اداری انجمن زرتشتیان یزد تشکر کرد و این سیستم را حافظ و مجری برنامه انجمن زرتشتیان یزد عنوان نمود که همواره با تغییری، شکل و سامان خود را حفظ نموده و پیش‌برنده اهداف و تصمیمات هیئت مدیره می باشد. وی بیان کرد بازسازی کنونی و احیای بنای تالار بزرگچمی، تنها بخش کوچکی از اهداف جامعه زرتشتی می تواند باشد و این جامعه جهت بقای خود، نیازمند فعالیت های بیشتر و اهداف بزرگتر می باشد. نیکنام همچنین خاطرنشان کرد، اتفاقات اخیر، تنها جامعه را از اهداف خود دور می کند و شایسته است که همکیشان جامعه را مد نظر قرار دهند و دیدگاه خود را همراستا با سرافرازی، سربلندی و خوشنامی زرتشتیان کنند.

در ادامه از سرکار خانم همایون خسروی، نیک اندیش زرتشتی که با حمایت مالی ایشان به نامگانه خورشید نوشیروان نرسی آبادی بخشی از هزینه های بازسازی این سالن تامین کردند، و نیز از سرکار خانم زهره گلشن که مسئول پیشین بخش عمرانی انجمن زرتشتیان یزد و مسئولیت بازسازی این مجموعه را عهده دار بودند که اکنون از این مجموعه جدا شدند،  تقدیر به عمل آمد و هدیه ای به رسم یادبود به ایشان اهدا گردید.

برنامه با پخش کلیپی از فرزند کیخسرو و بانو بزرگچمی، جمشید بزرگچمی ادامه پیدا کرد. وی در این پیام تصویری، تشکر و قدردانی خود را از هیئت مدیره پیشین و بویژه فرنشین آن، سپنتا نیکنام اعلام کرد و نیز حمایت خود از طرح تغییر کاربری خوابگاه و پدیرشگاه بزرگچمی اعلام نمود.

پس از پخش کلیپ در سالن، از سپنتا نیکنام، فرنشین پیشین انجمن زرتشتیان یزد به پاس خدمات ارزنده ایشان، تقدیر به عمل امد و هدیه ای به رسم یاد بود به ایشان اهدا شد.

در پایان از همکیشان دعوت شد تا جهت پذیرایی به طبقه دوم سالن بزرگچمی، روف گاردن حاضر شوند.

شایان ذکر است، سالن بزرگچمی با توجه وضعیت نامناسب ساختمانی و فرسودگی، با حمایت خانواده روانشادان بانو و کیخسرو بزرگچمی با مصوبه انجمن زرتشتیان یزد از سال 1398 مورد بازسازی قرار گرفت و با حمایت مالی سرکار خانم همایون خسروی بنامگانه خورشید نوشیروان نرسی آبادی بخشی از هزینه این روند تامین گردید. این مجموعه اکنون به عنوان مجموعه خدماتی در سه طبقه شامل قسمت پذیرایی(زیرزمین)، تالار خورشید (طبقه اول)، روف گاردن و اتاق کنفرانس (طبقه دوم) در اختیار همکیشان می باشد.

در ادامه تصاویر تالار را قبل از شروع مراسم، مشاهده می‌کنید:

 

اسکرول به بالا